Thursday, December 24, 2009

Berdebat....

salam perjuangan...

kepada sahabt2 yg menggunakan laman sosial tagged, khususnya yang sedang berdebat di dalam gruop barisan nasional.... huhuhhu.. sungguh panas isu di dalam tu... macam2 kerenah yang ada.... sepanjang seminggu saya aktifkan kembali tagged saya tu..... dan setelah di syorkan oleh kawan saya supaya memberi komen di dlam group tu... saya menyahutnya dgn hati ygsedikit tercabar( sbb tgk komen kat dlm gruop tu melampau2)...... kepada yg belum join gruop tu try la join.. heheheh( tapi better xyah join k)... akn menyesatkan lagi..... ini bukan fitnah.. tetapi realiti... ahahahaha....

apa2 pun... bagi diri yang lemah ini ingin berkongsi dgn shbt2.... sebrg perbuatan di atas muka bumi ini perlulah dipikirkan dgn otak yg waras dan mempunyai fakta2 yang kukuh... sebelum berdebat dgn org, kita perlu kaji, org yg ingin kita berdebat tu menggunkan ayt2 Al-quran ataupun menggunkn fakta dari pemikiran sendiri or para pujangga..... mengikut kuliah yg saya dengar dari ust... "kalau berdebat:jika orang membalas dgn ayt Al-quran, kita baru membalasnya dgn ayt Al-quran jgk, tetapi jika menggunkn pemikiran, haruslah membalasnya dgn pemikiran kita sahaja..."

jadi... segala perdebatan yg berlaku di gruop(tagged) haruslah dipikirkan n dikaji sblm membuat komen......



No comments: